Les TAC són les Tecnologies de l'Aprenentatge i del Coneixement. Són aquelles tecnologies que permeten l'adquisició de coneixements nous, que fomenten el treball col·laboratiu, l'esperit emprenedor, estimulen per a la recerca i la creació de coneixements, l'actitud d'aprenentatge permanent i al llarg de tota la vida, i promouen la utilització de recursos tecnològics en situació d'ensenyament i aprenentatge.
(http://ca.wikipedia.org/wiki/Tecnologies_de_l'aprenentatge_i_del_coneixement)
(http://ca.wikipedia.org/wiki/Tecnologies_de_l'aprenentatge_i_del_coneixement)
Aquestes tecnologies permeten crear un nou tipus d'aprenentatge basat en les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació).
Per a saber què és el Pla TAC de centre i quines són les seves principals propostes, us recomano que visualitzeu el vídeo realitzat pels companys d'UDTIC de tarda, del que us vaig parlar i que també vaig enllaçar a una entrada anterior.
La meva experiència personal a l'escola on estic de pràctiques és que no donen pràcticament cap importància a les TIC i les TAC, la seva presència a l'aula és pràcticament nul·la, no tenen implantat cap mena de pla TAC, i de moment tampoc preveuen fer-ho. Simplement utilitzen aquestes tecnologies en moments puntuals, per a veure un vídeo, per a realitzar una activitat concreta amb una PDI, o per a realitzar una recerca relacionada amb una altra
assignatura.
Personalment, i després d'haver estat en profund contacte amb les TIC, en primer lloc a l'assignatura de primer de carrera, i ara amb aquesta optativa, crec que és molt important que els futurs mestres estiguem conscienciats de la importància de les TIC i les TAC a les escoles, de quin paper han de desenvolupar, i de com podem integrar-les en el currículum i el la rutina acadèmica tal i com s'han integrat en la vida real i quotidiana amb la que els nostres alumnes es trobaran fora de les aules.
Per acabar, us deixo un slideshare sobre les TAC, on s'hi exposa breument les raons, avantatges i inconvenients d'introduïr les TAC a l'aula, com ara l'interès i la motivació versus les distraccions i la dispersió, la interdisciplinarietat versus la rigidesa de diàlegs, etc...
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada