dimecres, 28 de desembre del 2011

Comunitat virtual d'aprenentatge?

Després de la entrada on vaig cercar i exposar la informació que havia trobat sobre un programa que desconeixia: el Moodle, que es tracta d'un recurs per a crear una comunitat virtual d'aprenentatge, considero necessari reflexionar sobre quin és el motiu de que, en aquesta assignatura que hem dut a terme, on l'eix principal eren les TIC, i on precisament una de les aspiracions que es podia (o es devia) tenir era la de crear una d'aquestes comunitats virtuals d'aprenentatge, no ho haguem arribat a aconseguir.

El problema principal que crec que hem tingut ha estat, per sobre de tot, la sensació inicial d'anar una mica a la deriva, sense un rumb fix, i sense tantes pautes com les que estem acostumats a seguir. Potser el fet d'haver deixat aquesta major llibertat, ens ha acabat resultant més un inconvenient que una avantatge, tot i que crec que això ha estat derivat de la desconeixença que teníem sobre tots aquests recursos.

Potser ara que el nostre de partida ja no és tant minso, si duguéssim a terme una continuïtat d'aquesta assignatura, crear una comunitat d'aprenentatge seria quelcom que sorgiria de manera pràcticament inconscient, per naturalesa, i degut al bagatge que ara hem assolit.

No m'agradaria acabar aquesta petita reflexió sense deixar palesa la meva opinió al respecte, i és que crec que, per desgràcia, aquesta optativa ha estat una mica com un "bolet" en mig de la resta d'assignatures, ha mancat una major vinculació en ambdós sentits, ja que les altres assignatures també haurien de començar a fer més present l'ús i el recurs de les TIC com a quelcom molt més normalitzat i present en el dia a dia. Considero que encara hi ha grans barreres no a nivell de recursos, sinó a nivell de coneixements i actituds per part dels mestres respecte a les TIC i les TAC, i cal que aquestes siguin derrocades com abans millor.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada