Vam començar a explicar quines característiques mínimes de la llengua els cal saber als mestres.
Pel que fa a l'expressió oral, cal tenir en compte que la paraula per sí sola només representa un 7% de la comunicació, el to en fa el 38%, i el llenguatge corporal el 55% restant.
Pel que fa doncs, a l'expressió oral, cal tenir en compte el següent:
- Correcció fonètica
- Fluïdesa
- Entonació i pauses
- Riquesa de vocabulari
- Precisió del significat
- Absència de barbarismes
- Ús de frases fetes i refranys
- Morfosintaxi genuïna
- Ús correcte dels verbs
Així doncs, cal fer un ús correcte del vocabulari, i també fer servir recursos lingüístics.
Referint-nos ara a l'expressió escrita, cal tenir en compte els punts següents:
- Correcció escrita
- Estructuració del text
- Puntuació
- Riquesa de vocabulari
- Precisió del significat
- Absència de barbarismes
- Ús de frases fetes i refranys
- Morfosintaxi genuïna
- Ús correcte dels verbs
- Cal·ligrafia i pulcritud
De manera que, a banda de fer servir tants recursos o més com en l'expressió oral, cal tenir present les normes d'escriptura, i l'aspecte del document que s'entregarà.
Per últim, a classe vam parlar de les rondalles, definint-les com històries que no tenen fonament històric ni territorial (generalment), però sí que tenen un component educatiu.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada