diumenge, 3 de març del 2013

Ús de les TIC a l'escola de pràctiques

Bona tarda,
Com ja haureu comprovat, l'activitat al bloc ha baixat força des de fa una setmana, i això és degut al fet que des del 25 de Febrer, i fins al 12 d'Abril, els estudiants de 4t estarem en estada intensiva de pràctiques.

Com ja he comentat en alguna altra ocasió, jo estic fent la menció d'Educació Musical, i per tant, les meves pràctiques se situen a l'aula de música durant tot el dia. Això no evita, però, la presència de les TIC en aquesta classe!
Es tracta d'una aula equipada amb un canó de projecció, que es fa servir més sovint del que jo m'esperava. He pogut veure maneres pràctiques d'utilitzar-lo aplicant-lo a l'assignatura de música, ja sigui per a veure vídeos d'instruments i/o formacions musicals que s'estudiïn en el moment, per a realitzar alguna activitat de caire més lúdica, o per a que els alumnes facin les presentacions d'algun treball.

És precisament aquesta última opció a que avui vull tractar, i és que amb els alumnes de 6é de la meva escola, s'ha estat treballant el tema de l'òpera, i per grups van haver de fer un treball de cerca sobre alguna òpera prou coneguda, i després compartir-lo amb la resta de la classe.
Quina va estar la meva sorpresa quan, al veure les presentacions, vaig trobar-me que els alumnes ja no utilitzaven únicament el programa PowerPoint! Alguns grups van fer les seves presentacions amb Prezi! Per a mi va resultar quelcom força sorprenent ja que la gran majoria de nosaltres, si no tots, vam descobrir aquesta web l'any passat, i alguns encara ni tan sols hi estan familiaritzats.

Crec que conèixer diferents eines i recursos per a complir determinats objectius és quelcom que dóna vida i riquesa a l'aula, fent de la feina quelcom més agradable de dur a terme i de compartir.
Alhora, també crec que hem d'aconseguir enderrocar la vella idea de que les TIC només poden ser presents a l'aula d'informàtica o (últimament) a l'aula convencional. Les TIC són un recurs plenament vàlid i molt ric per a qualsevol assignatura, sempre que se'n tingui un bon coneixement i se sàpiguen aplicar correctament; i és responsabilitat de nosaltres, els futurs mestres, aconseguir fer-ne un ús transversal i adequat, sense seguir perpetuant la "por" que alguns mestres encara avui en dia tenen a utilitzar-les.

Fins aviat!

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada