dimarts, 29 de novembre del 2011

Programa: Scratch

Ahir, a classe, es va esmentar un programa anomenat "Scratch", que es podia fer servir a les escoles, però no es va explicar per a què servia ni en què consistia, així que he decidit buscar-ne alguna informació.
Es tracta d'un programa simple pensat per a que els nens comencin a conèixer com funcionen els llenguatges de programació, fent que facin animacions flash, que fins i tot poden ser interactives o funcionar com a joc. Podem fer que cada objecte que veiem a la pantalla del programa tingui un moviment determinat, canvii de forma, o emeti algun so; despertant així la creativitat dels nens.
Aquí podeu veure una imatge de com és el programa:
Tot i que aquest programa no ensenya el llenguatge de la programació pròpiament dit, si que permet entendre el raonament que hi rau al darrere.
Per últim, especificar que es tracta d'un programa gratuït i multillenguatge, cosa que fa que esdevingui proper i accessible a tothom qui vulgui acostar-se al món de l'animació i la programació.
Si us interessa descarregar el programa per veure com funciona, ho podeu fer a la seva web oficial, fent clic sobre la imatge:

dijous, 10 de novembre del 2011

Problemàtica de l'escola actual

"Tenim estudiants del segle XXI, amb mestres del segle XX, i metodología del segle XIX"

Feia temps que tenia present aquesta frase, sense recordar on l'he sentit, llegit, o d'on l'he tret.
Potser fins i tot va ser en una classe, però bé, sigui com sigui, n'he trobat la font: la Medellín Campus Party 2011, i la va dir una mestra Venezolana de la que no en diuen el nom.

Personalment, crec que per desgràcia ens trobem perfectament identificats i reflectits en aquesta sentència: no hauria de passar que els alumnes superessin els coneixements informàtics dels mestres, no hauria de passar que a l'aula d'informàtica s'hi treballin altres matèries a través de l'ordinador, ni tampoc hauria de passar que no tinguessim en compte ni els interessos ni els coneixements previs dels nostres alumnes a l'hora de dur a terme l'ensenyament-aprenentatge; però crec que efectivament, això és la realitat de la majoria d'aules actuals.

Crec o vull creure que les noves generacions de mestres serem capaços de posar remei a aquesta situació, ja que és absolutament necessari que hi hagi un canvi de paradigma.

Us deixo doncs, la web d'on he aconseguit la informació (feu clic aquí), i on també hi trobareu una gravació de veu de Johana de Johanna Prieto que dóna algunes suggerencies als mestres sobre com fer un acostament a Internet com a eina pedagògica i com atendre correctament les necessitats de la societat actual.

Espero que us resulti interessant!